تبلیغات
دنیای خودرو

.:. امروز :
   
 
آرشیو موضوعی
پیوندها
دانلود کلیپ موبایل
عکس های کمیاب
تفریحی,سرگرمی,لطیفه
لیگ برتر والیبال
دانلود کلیپ موبایل
عکس های کمیاب
تفریحی,سرگرمی,لطیفه
عکسهای هالیوودی
دانلود کلیپ موبایل
عکس های کمیاب
تفریحی,سرگرمی,لطیفه
ویرانه ی دل
دانلود کلیپ موبایل
عکس های کمیاب
تفریحی,سرگرمی,لطیفه
دنیای خودرو
دانلود کلیپ موبایل
عکس های کمیاب
تفریحی,سرگرمی,لطیفه
خرید و فروش حواله خودرو
دانلود کلیپ موبایل
عکس های کمیاب
تفریحی,سرگرمی,لطیفه
عکس--دانلود--موزیک
دانلود کلیپ موبایل
عکس های کمیاب
تفریحی,سرگرمی,لطیفه
ایستگاه دانایی
دانلود کلیپ موبایل
عکس های کمیاب
تفریحی,سرگرمی,لطیفه
بررسی مسائل سیاسی و فرهنگی
دانلود کلیپ موبایل
عکس های کمیاب
تفریحی,سرگرمی,لطیفه
بهترین سایت دانلود نرم افزار های روزدنیا
دانلود کلیپ موبایل
عکس های کمیاب
تفریحی,سرگرمی,لطیفه
عشق آسمانی
دانلود کلیپ موبایل
عکس های کمیاب
تفریحی,سرگرمی,لطیفه
ترفندستان
دانلود کلیپ موبایل
عکس های کمیاب
تفریحی,سرگرمی,لطیفه
دنیای خودرو
دانلود کلیپ موبایل
عکس های کمیاب
تفریحی,سرگرمی,لطیفه
ترفند کامپیوتر
دانلود کلیپ موبایل
عکس های کمیاب
تفریحی,سرگرمی,لطیفه
بهترین ترفند ها وآموزشها
امكانات
ابر برچسب ها
لندروور , خودروهای خارجی , عکس ماشین , خودرو , اس ال , سیمکای آلمان , ماشین , كیفیت , کمپانی پورشه , آئودی , تصاویر خودرو , كمپانی , خبر خودرو , پورشه باکستر , سواری , مصرف , چهارچرخ , کمپانی , ب‌ام‌و , عکس , EFI , مرسدس , چرخ , مرسدس اس ال , فولكس‌واگن , پورشه , بی ام و , porsche , خارجی , اسپرت ,

تبلیغات



دوشنبه ، 7 دی 1388 ، 11:38

دنیای‌خودروـ محمدحسن رزاقی: در  روز قبل از انجام آزمایش میان ونتیج و R 8 رقابتی نه چندان منصفانه اما جالب را میان آئودی R 8 و TT برگزار كردیم تا TT حسابی قربانی این خودروی سرعتی شود. بعد از چند روز استراحت فرصتی دوباره پیش آمد تا این بار ونتیج و R 8 را رودرروی یكدیگر قرار دهیم و جدالی نفس‌گیر در اتوبان‌های تهران برگزار كنیم. قبل از هر چیز ابتدا به سراغ مشخصات دو خودرو می‌رویم تا بیشتر با آنها آشنا شویم.

آستون مارتین ونتیج خودرویی است انگلیسی كه چهره آن كاملاً این موضوع را بیان می کند. طراحی ظاهری ونتیج شبیه به یك گربه در حال پرش است.كاپوت كشیده، جلو پنجره بزرگ و چراغ‌های بیضوی‌ ابهت خاصی را به خودرو بخشیده است، مخصوصاً زمانی كه چراغ‌ها LED جلو را روشن می‌كنید این زیبایی دوچندان می‌شود.

گلگیرهای برآمده و حجیم كه لاستیك‌های بریجستون پونترا در اندازه 235/19ZR 40 (جلو) و 275/19ZR 35 (عقب) به همراه رینگ‌های آلیاژی هفت پره را در خود جای داده‌اند و دو هواكش نصب شده در پشت گلگیر جلو زیبایی خاصی را به این قسمت بخشیده است. مخصوصاً زمانی كه به خودرو نزدیك می‌شوید و استتار زیبای دستگیره‌های الاكلنگی در را ملاحظه می كنید به طراحی استادانه آستون مارتین اعتراف می‌كنید.

در بخش انتهایی، خطوط ملایم و برآمدگی روی صندوق بار كه بیشتر شبیه به باله است در كنار سپر یک تکه و سیستم اگزوز با خروجی‌های استیل دایره‌ای شكل در طرفین سپر و چراغ‌های ترمز با روشنایی LED اصالت ونتیج دست‌ساز انگلیسی را بازگو می‌كند. بدون اغراق باید گفت ونتیج در طراحی یك سر و گردن بالاتر از R 8 (كه برای بسیاری از مردم عادی همان TT نسل جدید است) قرار دارد.

نوبت به سوارشدن می‌رسد، برای كسانی كه اولین بار با چنین خودرویی مواجهه می شوند فرم و نوع طراحی دستگیره‌های در كمی عجیب است. برای باز كردن در ابتدا باید گوشه‌ای از دستگیره را فشار دهید و طرف دیگر را به سمت خود بكشید كه شبیه به الاكلنگ است.

سنگین‌بودن در هنگام باز كردن قابل لمس است،درهای ونتیج به صورت اریب و با زاویه‌ای حدود 20 درجه به سمت بالا باز می‌شود.برای سوار شدن به آستون مارتین حدالامكان از کت و شلوار گران قیمت و ماركدار و عینك آفتابی 2000 دلاری استفاده كنید، زیرا سوار شدن بر یك خودروی انگلیسی دست‌ساز و با اصالت برای اشخاص شیك‌پوش و متشخص مناسب‌تر است. پس لطفاً با گرمكن ورزشی وارد نشوید!

كابین ونتیج فوق‌العاده لوكس و زیبا است. چرم، كروم ،آلومینیوم و چوب در داخل كابین حس لوكس‌بودن را بیشتر از حس اسپرت‌بودن به شما القا می‌كند. زمانی كه در صندلی‌های اسپرت ونتیج قرار می‌گیرید تنها بخشی از گردنتان از بیرون مشخص است اما دید كافی نسبت به اطراف دارید. كنسول مركزی یك تكه است و تمامی امكانات و تجهیزات رفاهی خودرو در همین قسمت به زیبایی قرار دارد. در بالاترین قسمت صفحه نمایش LCD قرار دارد.

دریچه‌های سیستم تهویه، دكمه‌های گیربكس و روشن كردن پیشرانه در این قسمت قرار دارد. در بخش پایین دکمه های تنظیم دمای كابین، سیستم صوتی، میزان دمای خارج خودرو، تلفن همراه، تنظیم رادیو ضبط، كنسول سیستم صوتی و ... قرار دارد. در وسط كنسول مركزی ساعت آنالوگ آستون مارتین قرار دارد كه در اطراف آن دكمه‌های تنظیم سیستم تهویه، راهیاب ماهواره‌ای GPS ، فعال نمودن سیستم كنترل پایداری فعال (DSC )، چراغ خطر و ... قرار دارد. اگر بخواهیم به تمام جزئیات اشاره كنیم، حتماً فضای بیشتری را باید اشغال كنیم پس تنها به برخی از امكانات خودرو اشاره می‌كنیم.

سیستم تنظیم دما، چهار عدد ایربگ، صندلی‌های برقی با سه حافظه و سیستم گرمكن، سقف با پوشش جیر، آینه‌های برقی ضد نور، كروز كنترل، ترمز ضد قفل ABS و EBD، دیسك‌های ترمز برمبو با چهار پیستون، سیستم صوتی آستون مارتین با CD چنجر شش خشابی، سیستم تلفن GSM و سیستم اطلاعات ترافیكی به كمك ماهواره، چتر سفارشی جیمزباند و تنها بخشی از امکانات این دست‌ساز گران‌قیمت است.

برای روشن كردن پیشرانه ونتیج تنها فشار دادن دكمه «Start» كافی نیست. ابتدا سوئیچ را در جای خود قرار داده و تا انتها چرخانده تا برق به پشت آمپر برسد. سپس پای خود را بر روی پدال ترمز قرار داده و پدال‌های پشت فرمان را می‌گیریم تا بر روی صفحه كیلومتر شمار علامت«N» یا خلاص نشان داده شود و بعد دكمه استارت را می‌زنیم. در این هنگام پیشرانه با غرش مثال‌زدنی روشن می‌شود و دور موتور كه به صورت برعكس طراحی شده است یك دور كامل را تا خط قرمز یا Redline حركت می‌كند و بعد سر جای خود قرار می‌گیرد. همچنین برای حركت خودرو می‌توانید از پدال‌های پشت فرمان و یا دكمه «D» قرار گرفته در كنسول مركزی استفاده كنید.

نوبت به R8 یا خفاش زیبای ارباب حلقه‌ها می‌رسد. خودرویی كه با ورود به بازار نفس كشیدن را برای رقیبانی نظیر فراری F430، شورولت كوروت C6 و آستون مارتین ونتیج دشوار كرده است. طراحی اغواكننده خودرو در نگاه اول شما را مجذوب خود می‌كند،هر چنداین جذابیت در حد و اندازه ونتیج نیست. جلو پنجره معروف آئودی و ورودی هوای سه پره در زیر چرا‌غ‌ها به همراه لامپ‌های LED كه به صورت یك خط در كنار یكدیگر قرار گرفته‌اند چهره‌ای خشن به R8 داده است.

رینگ‌های پنج پره دوبل 19 اینچی در كنار لاستیك‌های 295/19ZR30 پیرلی و استفاده از یك لایه فیبركربن در پشت درها چهره خودرو را اسپرت نشان می‌دهد. قسمت عقب خودرو بسیار جذاب است. چراغ‌های LED، چهار سراگزوز استیل در طرفین سپر كه به زیبایی در داخل سپر قرار گرفته‌اند و شیشه درب موتور که پیشرانه خودرو را نشان می‌دهد زیبایی خاصی را به خودرو بخشیده است. این زیبایی زمانی كه باله عقب برقی را بلند می‌كنید دوچندان می‌شود.

زمانی كه بر روی صندلی‌های اسپرت با پوشش چرم قهوه‌ای قرار می‌گیرید كاملاً حس یك خودرو اسپرت را خواهید داشت. استفاده از فیبركربن در قسمت‌هایی از كنسول مركزی و تودری‌ها حس اسپرت‌بودن را به شما القا می‌كند.

كنسول مركزی به دو بخش تقسیم شده است. قسمت بالایی شبیه به یك لوزی است.در پایین دریچه‌های تهویه هوا LCD لمسی به همراه سیستم GPS و سیستم صوتی و رادیو قرار گرفته است.دسته دنده آلومینیومی همانند یك جوی استیك است.قسمتی از كنسول مركزی برای ترمز دستی و فضایی خالی برای قراردادن موبایل و اشیاء دیگر وجود دارد. همچنین در پشت صندلی فضایی در اندازه دو چمدان كوچك قرار دارد.

پیشرانه را روشن می کنم. دور موتور R8 همانند ونتیج یك دور كامل را می‌زند تا به راننده هشدار دهد بر چه خودرویی سوار است. جعبه‌دنده در حالت «A» قرار داده و حركت خودرو را آغاز می‌كنیم. فرمان كاملاً گوش به فرمان شماست.

پدال گاز را فشار می‌دهیم و حالا این پیشرانه هشت سیلندر Vشكل R8 است كه با حجم 2/4 لیتر و قدرت 420 اسب‌بخار و حداكثر نیروی تورك 317 پوند R8 را همانند یك گلوله رها شده از تفنگ حركت می‌دهد. تنها چند لحظه كافی است تا كیلومترشمار عدد 145 را به شما نشان بدهد. دوباره اقدام به شتاب‌گیری می‌كنیم و حالا عقربه كیلومترشمار به سرعت از مرز سرعت 160 كیلومتر عبور می‌كند.

باز هم صدای پیشرانه شما را وسوسه می‌كند. فرمان اسپرت چرم كه در قسمت پایین مسطح است كاملاً در دستانتان قرار می‌گیرد و گوش به فرمان شما است.

با اندكی چرخاندن فرمان زاویه حركتی خودرو عوض می‌شود. دلهره افزایش سرعت باعث می‌شود تا پدال ترمز را لمس كنم. ترمزهای دیسكی سرامیكی 380 میلی‌متری با چهار پیستون در قسمت جلو و 356 میلی‌متری با چهار پیستون در عقب به همراه سیستم ضد قفل ABS باعث شد ظرف مدت زمان كمتر از پنج ثانیه عقربه سرعت‌سنج از عدد 160 به 65 برسد.

حركت را این بار با پدال‌های پشت فرمان آغاز می‌كنیم. این پدال بسیار كوچك هستند و در مقابل رقبا جذابیت کمتری دارند. دنده را در دور 6500 و زودتر از موعد عوض می‌كنم. چسبندگی و نرمی R8 كاملا احساس می‌شود. R8 با طول 4360 میلی‌متری، ارتفاع 1230 میلی‌متری و عرض 1870 میلی‌متری و فاصله دو محور 2608 میلی‌متری كمی كوچك‌تر از ونتیج است.

برای اندازه‌گیری شتاب صفر تا 100 دنده را در حالت «A» قرار داده و به سرعت پدال گاز را فشار می‌دهیم. R8 در حالت استاندارد نیاز به 6/4 ثانیه دارد تا به سرعت 100 كیلومتر برسد اما در این آزمایش كه چهار بار تكرار شد عددی بهتر از 9/5 ثانیه به دست نیامد. از R8 پیاده شده و به سراغ ونتیج می‌رویم. حركت را آغاز می‌كنیم.

صدای پیشرانه بهتر و جذاب‌تر از R8 است. چرخش برعكس دور موتور برخلاف گردش عقربه ساعت بسیار جالب است. دنده‌ها یكی پس از دیگری در دور موتور 7000 هزار تعویض می‌شوند. رسیدن به سرعت‌های بالاتر برای ونتیج بسیار راحت‌تر است. عبور از سرعت 160 كیلومتر در ونتیج به راحتی صورت می‌گیرد. اگر به سرعت‌سنج نگاه نكنید به هیچ عنوان متوجه حركت با چنین سرعتی نخواهید شد.

بعد از چند دقیقه گشت و گذار در خیابان‌های تهران R8 در كنار ونتیج آماده رقابتی دوستانه می‌شود.

تنها چند لحظه كافی بود تا ببینید كه R8 با صدای تیز سیستم اگزوز خود چگونه در لابه‌لای خودروها گم می‌شود. حركت سریع R8 باعث شد تا از دیدمان دور شود.پس ما هم بیكار نشستیم و ونتیج را همانند تیری از تفنگ شلیك كردیم. چند ثانیه بعد R8 را در كنار خود دیدم. سرعت‌سنج آنالوگ ونتیج كمی كوچك بود و به خاطر همین سرعت دقیق را نمی‌توانستم بخوانم اما سرعت‌سنج دیجیتالی كه بزرگ‌تر بود سرعت دقیق را نشان می‌داد. بر روی كاغذ همه چیز به نفع R8 است. پیشرانه قوی‌تر و شتاب بهتر، اما از حرف تا عمل فاصله زیادی است. بی‌درنگ اقدام به افزایش سرعت می‌كنیم. ونتیج كاملاً تحت تسلط است. شاید اگر رقیب دیگر این دو خودرو یعنی كوروت C6-LS3 در این رقابت حضور داشت تنها در مسیرهایی كه بسیار خلوت و مستقیم بود از این دو خودرو جلو می‌افتاد. اما این رقابت تنها در مسیر خلوت و مستقیم صورت نمی‌گرفت.

حركت‌های اریب و سبقت‌های سریع از سمت راست خودروها، باعث می‌شد تا هیجان رقابت دو چندان شود. در قسمتی از اتوبان‌ راننده R8 كه سابقه زیادی در سوار شدن بر سوپراسپرت‌هایی نظیر لامبورگینی مورسیه‌لاگو، فراری F430، مازراتی گرند توریسمو، بنتلی كانتیننتال و ... دارد با افزایش ناگهانی سرعت باز هم ما را به یك رقابت جدی‌تر دعوت می‌كند، رقابتی كه با دست تكان دادن راننده R8 به نشانه پیروزی شروع شد و حالا این صدای سیستم اگزوز دستكاری شده (كیت سیستم اگزوز مدل 2009 توسط هنركده كیانفر نصب شده است) ونتیج و پیشرانه هشت سیلندر است كه تمام هوش و هواس دیگر خودروها را به خود جلب می‌كند.

تعویض دنده‌ها توسط پدال‌های پشت فرمان در نزدیكی محدوده خط قرمز و كنترل مناسب خودرو باعث شد تا برای چندمین بار R8 را به زیبایی از پیش‌روی خود برداریم.

اما این بار زمانی كه به عقربه سرعت‌سنج نگاه كردم، عدد 168 كیلومتر بر ساعت را ملاحظه كردم. سرعتی كه هر لحظه بیشتر می‌شد و خطرات احتمال هم بیشتر. با رسیدن به ترافیک سنگین اتوبان چمران مشخص می‌شود رقابت پایان یافته است.

در یك جمع‌بندی كلی می‌توان گفت R8 یك خودرو اسپرت است كه بهتر است بیشتر در خیابان‌های خلوت و برای مواقع خاص از آن استفاده كرد. اما ونتیج كه به راحتی پیروز این میدان شد. علاوه لوكس و اسپرت‌بودن قابلیت استفاده روزمره را نیز دارد.


مطالب گذشته

واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا در گرو تعیین گروه
فیات دو هفته خودرو تولید نمی كند
فروش هشت مدل از محصولات تویوتا در امریکا ممنوع شد
تولید هشت هزار دستگاه سمند در سایت ونزوئلا
مروری بر فروش و پیش فروش ویژه سایپا دیزل به مناسبت دهه فجر
Nissan GT-R
مدیر عامل جدید جنرال موتورز
افزایش 43 درصدی مراجعه کنندگان به مراکز معاینه فنی خودروها
تغییر تاریخ مسابقات اتومبیلرانی سرعت ایران
برنامه تویوتا برای افزایش میزان فروش
حضور فعال زامیاد در نمایشگاه خودرو اصفهان
فولادگر: نمایشگاه اصفهان آوردگاه صنعت خودروسازی
بازدید رئیس جمهور موریتانی از ایران خودرو
جدیدترین قیمت خودرو سواری در بازار (سری 1)
ارزیابی امدادخودرو سایپا برای دریافت جایزه تعالی سازمانی
تغییر چهره لامبورگینی مورسیه لاگو
درخواست موریتانی برای خرید 750 خودرو از ایران خودرو (خبر خودرو ؛ ایران خودرو)
اعضای گروه تخصصی خودرو منصوب شدند (خبر خودرو)
«آلتیما» در تقابل با «بنز C350» (خواندنی از دنیای خودرو)
تعمیر رایگان خودروهای معیوب تویوتا (خبر خودرو)
وانت شوکای زامیاد مجهز به سیستم فرمان هیدرولیک شد (خبر خودرو)
عکس های اتومبیل Mercedes Benz CL-Class W216 محصول 2008 (تصاویر خودرو)
2010 Alfa Romeo MiTo 1.4 MultiAir (تصاویر خودرو)
جدال لامبورگینی رونتون 2008 با جت جنگنده تورنادو ! (فنی مهندسی ؛ خواندنی)
برترین موتورهای سال 2010 (خواندنی ؛ فنی مهندسی)
مصاحبه با نیما شاهرخ‌شاهی ؛شوماخر یا فراری؟ مساله‌ این است (خواندنی از دنیای خودر)
مرسدس بنز مک لارن SLR 722 GT (فنی مهندسی)
مزدا 3 ایران
هیوندای سانتافه جی ال اس 2007
هیوندای آزرا

Google Pagerank m�r�s, keresooptimaliz�l�s آرشیو ماهانه
بهمن 1388
دی 1388
نظر سنجی
+ کدوم تیم طرفدار بیشتری داره ؟
-
-
-
-
آمار كلی وبلاگ
نویسندگان morteza

آمار وبلاگ بازدید های امروز :
بازدید های دیروز :
بازدید های این ماه :
بازدید های ماه قبل :
کل بازدید ها :
تعداد کل مطالب :

اطلاعات بیشتر
صفحات جانبی
[cb:extrapage_title],

Copy Right 2010
Theme Design By Bia2Clip.Org Group Designer