تبلیغات
دنیای خودرو

.:. امروز :
   
 
آرشیو موضوعی
پیوندها
دانلود کلیپ موبایل
عکس های کمیاب
تفریحی,سرگرمی,لطیفه
لیگ برتر والیبال
دانلود کلیپ موبایل
عکس های کمیاب
تفریحی,سرگرمی,لطیفه
عکسهای هالیوودی
دانلود کلیپ موبایل
عکس های کمیاب
تفریحی,سرگرمی,لطیفه
ویرانه ی دل
دانلود کلیپ موبایل
عکس های کمیاب
تفریحی,سرگرمی,لطیفه
دنیای خودرو
دانلود کلیپ موبایل
عکس های کمیاب
تفریحی,سرگرمی,لطیفه
خرید و فروش حواله خودرو
دانلود کلیپ موبایل
عکس های کمیاب
تفریحی,سرگرمی,لطیفه
عکس--دانلود--موزیک
دانلود کلیپ موبایل
عکس های کمیاب
تفریحی,سرگرمی,لطیفه
ایستگاه دانایی
دانلود کلیپ موبایل
عکس های کمیاب
تفریحی,سرگرمی,لطیفه
بررسی مسائل سیاسی و فرهنگی
دانلود کلیپ موبایل
عکس های کمیاب
تفریحی,سرگرمی,لطیفه
بهترین سایت دانلود نرم افزار های روزدنیا
دانلود کلیپ موبایل
عکس های کمیاب
تفریحی,سرگرمی,لطیفه
عشق آسمانی
دانلود کلیپ موبایل
عکس های کمیاب
تفریحی,سرگرمی,لطیفه
ترفندستان
دانلود کلیپ موبایل
عکس های کمیاب
تفریحی,سرگرمی,لطیفه
دنیای خودرو
دانلود کلیپ موبایل
عکس های کمیاب
تفریحی,سرگرمی,لطیفه
ترفند کامپیوتر
دانلود کلیپ موبایل
عکس های کمیاب
تفریحی,سرگرمی,لطیفه
بهترین ترفند ها وآموزشها
امكانات
ابر برچسب ها
EFI , اسپرت , خودروهای خارجی , خودرو , آئودی , ب‌ام‌و , چهارچرخ , کمپانی پورشه , سیمکای آلمان , چرخ , بی ام و , كمپانی , سواری , كیفیت , مرسدس , کمپانی , اس ال , فولكس‌واگن , مرسدس اس ال , تصاویر خودرو , پورشه , خارجی , لندروور , عکس , پورشه باکستر , مصرف , خبر خودرو , porsche , عکس ماشین , ماشین ,

تبلیغات



دنیای‌خودرو: تجربه رانندگی برای بار دوم با شورولت کوروتC 6 این اجازه را به شما می‌دهد تا آشنایی بیشتری با این خودروی جوان‌پسند داشته باشید. مدتی قبل به کمک دوستان قدیمی توانستیم ملاقاتی با یک دستگاه شورولت کوروت C 6 به همراه فورد موستانگGT و دوج چارجر داشته باشیم و این بار شورولت کوروت C 6 را متفاوت‌تر از قبل آزمایش کردیم و تمام معیارهای قابل دسترسی در رانندگی را بر روی آن پیدا کردیم.

شورولت کوروت در سال 1953 با نام C 1 وارد بازار شد. نسل دوم با نام C 2 در دهه 60 و از سال 1965 در خیابان‌ها تردد می‌کرد. سال 1973 نسل سوم با مشخصه C 3 در دو مدل کوپه و کروکی عرضه شد. نسل چهارم نیز در سال 1981 با نام C 4 وارد بازار گردید. C 5 نسل پنجم شورولت کوروت بود که از سال 1999 تا سال 2004 بر روی خط تولید قرار داشت. سال 2005 نیز نسل ششم معرفی و در سال 2006 با نام C 6 وارد بازار شد و هم‌اکنون در کنار مدل‌‌های قوی‌تر نظیر Z 06 و ZR 1 بر روی خط تولید قرار دارد. اصلاً تمایلی ندارم بدون مقدمه به سراغ خودرو بروم، البته در این تست این چنین صدق می‌کند، پس کمی از گذشته و حال کوروت C6 بیشتر بدانیم بد نیست.

شورولت کوروت C6 در اواخر سال 2005 وارد بازار شد. این خودرو همانند نسل قبلی خود در دو کوپه و کروکی وارد بازار شد. از سال 2005 تا سال 2007 پیشرانه استفاده شده بر روی C6 با کد LS2 شناخته می‌شد. پیشرانه‌ای 8 سیلندر با آرایش V شکل و حجم 6 لیتر و قدرت خروجی 400 اسب‌بخار در دور موتور 6000 دقیقه و 542 نیوتن‌متر گشتاور در دور موتور 4400 دقیقه. همچنین برای مدل 2005 از گیربکس چهار سرعته اتوماتیک نظیر نسل قبلی استفاده شده است، اما سال 2008 شورولت تصمیم گرفت تا پیشرانه‌ای قوی‌تر برای این خودرو استفاده کند. پیشرانه 8 سیلندرV شکل به حجم 6.2 لیتر و قدرت 430 اسب‌بخار در دور موتور 5900 دقیقه و گشتاوری برابر با 575 نیوتن‌متر در دور 4600 از سال 2008 تا به الان بر روی C6 قرار دارد.

این مدل دارای دو نوع جعبه‌دنده 6 سرعته دستی و 6 سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض از پشت فرمان است. البته لازم به ذکر است که شورولت برای مدل خاصی از C6 یک سیستم اگزوز پیشرفته استفاده کرده است که قدرت خروجی را به 436 اسب‌بخار و 589 نیوتن‌متر گشتاور رسانده است.

شورولت کوروت C6 دارای تجهیزات و امکانات گوناگونی است، به عنوان مثال شما می‌توانید با پرداخت مبلغی بیشتر، رینگ‌‌های 19 اینچ سفارشی مدل Z06 و صندلی‌‌های اسپرت Z06 با سیستم گرمکن را بر روی خودرو قرار دهید. همان‌طور که می‌دانید کوروت Z06 مدل پیشرفته‌تر و قوی‌تر نسبت به C6 است. Z06 دارای یک پیشرانه 8 سیلندرVشکل به حجم7 لیتر و قدرت 505 اسب‌بخار با کدLS7 است. این خودرو قادر است در مدت زمان 3.6 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت دست یابد. از حاشیه خارج می‌شویم و به سراغ خودروی خودمان می‌رویم.

هوای سرد و ابری فصل پاییز برای تست کمی نامناسب بود اما برای ایجاد گرمای بیشتر دو خودرو را همزمان تست کردیم تا سرما را کمتر متوجه شویم. لکسوس RX350-2009 به همراه شورولت کوروت دو خودرویی بودند که با هماهنگی دوستان یک جا جمع کردیم و آزمایش فنی را بر روی آنها انجام دادیم. پس در این شماره ابتدا به بررسی فنی کوروت می‌پردازیم.

طراحی شورولت کوروت در عین سادگی دارای خطوطی است که چهره‌ای اسپرت و عضلانی به این خودرو بخشیده است. این طراحی باعث شده تا این غول‌آمریکایی به راحتی در میان دیگر خودروها قابل شناسایی باشد و نگاه عابرین را به خود جلب کند. در قسمت جلو کاپوت کشیده به همراه چراغ‌‌های بیضوی شکل و سپر کشیده در کنار مه‌شکن‌‌های داخل سپر کاملاً بیانگر یک خودرو اسپرت است. در قسمت کناری رینگ‌‌های پنج پره در اندازه 19 اینچ به همراه لاستیک‌‌های Goodyear در کنار هواکش‌‌های پشت گلگیر جلو جهت خنک‌کردن چرخ‌‌ها و سیستم ترمز به چشم می‌خورد.

در کوروت لمسی است، یعنی باید برای چند لحظه انگشت خود را در پشت دستگیره قرار دهید، سنسور با تشخیص گرمای دست، در را باز می‌کند. کابین بیشتر از آنکه حس لوکس بودن را تداعی کند، القاکننده حس اسپرت است و شما را وسوسه می‌کند تا هر چه زودتر پای خود را بر روی پدال گاز فشار دهید. قبل از آنکه پیشرانه 8 سیلندر را روشن کنم، به کمک دوستم آشنایی جزئی با دکمه‌‌ها و کنترل‌‌های روی کنسول مرکزی پیدا می‌کنم.

در بالاترین قسمت دریچه‌‌های سیستم تهویه قرار دارد و در پایین آن LCD لمسی قرار داشت که شما می‌توانید به کمک دکمه‌‌های کناری آن، سیستم راهیاب ماهواره‌ای (GPS)، بلوتوث، سیستم صوتی را کنترل کنید.

در بخش پایینی نیز سیستم ایرکاندیشن با تهویه جداگانه برای سرنشینان و گرم‌کن صندلی‌‌ها قرار داشت. در انتهای کنسول مرکزی که با فیبرکربن مزین شده بود برای قرار دادن دو عدد لیوان و یا تلفن همراه قسمت مناسبی اختصاص داده شده بود. در پشت آن دکمه فعال‌کننده سیستمTCS (کنترل نیروی رانش) و انتخاب سیستم تعلیق (اسپرت و معمولی) قرار دارد. بر روی فرمان نیر شما می‌توانید فقط صدای سیستم صوتی، آهنگ در حال پخش و CD در حال پخش را تنظیم کنید. در سمت راست و چپ پشت فرمان و بر روی داشبورد می‌توانید به کمک دکمه‌‌های موجود میزان مصرف سوخت در مسافت‌‌های مشخص شده، روشنایی چراغ‌‌های پشت آمپر، میزان مسافت طی شده و ... را محاسبه کنید.

آزمایش رانندگی

بیشتر از این علاقه چندانی به آشنایی با تجهیزات خودرو نداشتم، به سرعت صندلی برقی و آینه‌‌های جانبی را تنظیم کردم. ارتفاع خودرو بسیار کوتاه است و فاصله نزدیکی با زمین دارد. ارتفاع خودرو 1247 میلی‌متر است که17 سانتی‌متر از آئودیR8 بیشتر است. دکمه استارت را فشار می‌دهیم و پیشرانه با صدایی غرنده روشن می‌شود. چند نیش گاز در حال سکون، صدای سیستم اگزوز و پیشرانه را به خوبی در هم ادغام می‌کند.

خودروی مورد آزمایش دارای گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به همراه پدال‌‌های پشت فرمان است. دنده را از حالت N به D تغییر می‌دهم، ترمز دستی سمت سرنشین کناری جای دارد و برای دسترسی به آن کمی باید دستتان را دراز کنید. خلاص‌کردن ترمز دستی همزمان با فشار دادن پدال گاز شروعی پر شتاب را نوید می‌دهد. در همان آغاز کار پدال گاز را فشار می‌دهیم، با وجود فعال بودن سیستمTCS پشت خودرو به راحتی از کنترل خارج می‌شود که تجربه رانندگی با چنین خودروهایی کنترل کوروت را برای من آسان کرد اما سرنشین کناری به خاطر این‌گونه رانندگی کردن گله می‌کرد. حتی در شتاب‌گیری‌‌های اولیه خودرو با چرخش‌‌های جزئی در قسمت عقب نگاه عابرین را به سوی خود جلب می‌کرد.

قبل از حرکت سقف خودرو را باز کرده و درون صندوق عقب قرار می‌دهیم. با عبور سرعت خودرو از مرز 80 کیلومتر در ساعت جریان باد داخل کابین باعث می‌شود تا برای صحبت کردن با سرنشین کناری تن صدا را بالاتر ببریم. در حالت‌‌های مختلف چه در سراشیبی و چه در سربالایی پیشرانه کاملاً آماده و چابک بود.

پیشرانه 8 سیلندر کوروت با قدرت 430 اسب‌بخار از آزمایش خود سربلند بیرون آمد. برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت از حالت سکون در حالت استاندارد و با سقف بسته شما نیاز به مدت زمان 4.3 ثانیه دارید، در آزمایش تیم تست دنیای‌خودرو این عدد به6.1 ثانیه افزایش یافت، زیرا علاوه بر وجود سرنشین کناری سقف خودرو نیز باز بود.

خلوت بودن خیابان موردنظر باعث می‌شد تا برای افزایش سرعت وسوسه شوید، به همین خاطر در حین حرکت با سرعت 100 کیلومتر درساعت پای خود را از روی پدال گاز برای لحظاتی برداشته و محکم‌تر آن را فشار می‌دهم. جعبه دنده به خوبی معکوس می‌کند و پیشرانه با غرشی مثال‌زدنی و خروج صدایی طنین‌انداز از سیستم اگزوز برای چند لحظه شما را در صندلی‌‌ها فرو می‌برد.

صاف بودن خیابان نیز کمک شایانی می‌کند تا بتوانیم به سرعت 160 کیلومتر در ساعت دست پیدا کنیم. سرعتی که برای چنین خودرویی به راحتی قابل دست یافتن است، علاقه فراوانی به افزایش سرعت داشتم اما یادم افتاد که در صورت بروز حادثه به هیچ عنوان حساب بانکی‌ام خسارت را نمی‌تواند جبران کند! پس به آرامی پدال ترمز را لمس کردم. ترمزها نسبت به نمونه قبلی که آزمایش کرده بودم کمی ضعیف‌تر بود. حتی برای چند مرتبه با افزایش ناگهانی سرعت در سراشیبی و سربالایی و فشار محکم بر روی پدال ترمز این مشکل نمایان‌تر شد. اما ضعف کوچک ترمزها نتوانست ما را از ادامه آزمایش باز دارد.

این بار به سراغ پیچ‌‌های نسبتا تند و میدان‌‌های بزرگ می‌رویم. سیستمTCS را خاموش و حرکت را آغاز می‌کنیم. با سرعت 60 کیلومتر وارد پیچ می‌شویم، خودرو در کنترل شماست اما فشار مجدد بر روی پدال گاز و افزایش سرعت خودرو همه چیز را عوض می‌کند. فرمان به سرعت از دستتان خارج می‌شود و پشت خودرو چندین مرتبه به این سو و آن سو می‌چرخد. این کار را برای هر راننده‌ای توصیه نمی‌کنم زیرا در صورت آشنا نبودن با خودرو احتمال بروز تصادف زیاد می‌شود. علاقه فراوانی داشتم علاوه بر خاموش کردن سیستم TCS سیستم ESP را غیرفعال کنم تا عکس‌العمل خودرو را در عبور از پیچ‌‌های تند بسنجم اما به هیچ عنوان این اجازه را به خود نمی‌دهم، زیرا می تواند خطرات فراوانی برای راننده و سرنشین در پی داشته باشد.

TCS را فعال کرده و به رانندگی ادامه می‌دهیم. این بار تعویض‌دنده‌‌ها را از پدال‌‌های پشت فرمان انجام می‌دهیم. پدال‌‌ها همانند آئودی R8کوچک هستند که شاید جذابیتی از تعویض دنده را به شما القا نکند، اما باز هم تعویض‌دنده از روی پدال پشت فرمان لذت خاص خود را دارد. برای تعویض‌دنده در این خودرو یک دست هم کافی است.

برای افزایش دنده کافی است یکی از پدال‌‌ها را به سمت جلو فشار دهید و برای معکوس کردن نیز همان پدال را به سمت خودتان فشار دهید. این خودرو دارای سیستم HUD است. این سیستم که نام کامل آنHEAD UP DISPLAY است اطلاعات ضروری خودرو را بر روی شیشه جلو نشان می دهد تا راننده به راحتی در جریان تمامی اتفاقات اطراف خود باشد و تسلط بیشتری بر روی خودرو داشته باشد. برای سنجش عملکرد پیشرانه در یک سراشیبی تند با سرعت 70 کیلومتر پدال گاز را محکم فشار می‌دهیم.

سراشیبی باعث شد تا پیشرانه با کمی مکث اما دور از انتظار شتاب بگیرید و با معکوس‌کردن دنده و افزایش دور موتور سرعت خودرو را افزایش یابد. خودرو را در حالت Sport قرار می‌دهیم. در این حالت دنده‌‌ها در دورهای بالای 6000 هزار تعویض می‌شوند تا از عملکرد و راندمان بهتری برخوردار باشد. رانندگی خود را به پایان می‌رسانیم و خودرو را صحیح و سالم تحویل مالک می‌دهیم.

منبع:دنیای خودرو

مطالب گذشته

واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا در گرو تعیین گروه
فیات دو هفته خودرو تولید نمی كند
فروش هشت مدل از محصولات تویوتا در امریکا ممنوع شد
تولید هشت هزار دستگاه سمند در سایت ونزوئلا
مروری بر فروش و پیش فروش ویژه سایپا دیزل به مناسبت دهه فجر
Nissan GT-R
مدیر عامل جدید جنرال موتورز
افزایش 43 درصدی مراجعه کنندگان به مراکز معاینه فنی خودروها
تغییر تاریخ مسابقات اتومبیلرانی سرعت ایران
برنامه تویوتا برای افزایش میزان فروش
حضور فعال زامیاد در نمایشگاه خودرو اصفهان
فولادگر: نمایشگاه اصفهان آوردگاه صنعت خودروسازی
بازدید رئیس جمهور موریتانی از ایران خودرو
جدیدترین قیمت خودرو سواری در بازار (سری 1)
ارزیابی امدادخودرو سایپا برای دریافت جایزه تعالی سازمانی
تغییر چهره لامبورگینی مورسیه لاگو
درخواست موریتانی برای خرید 750 خودرو از ایران خودرو (خبر خودرو ؛ ایران خودرو)
اعضای گروه تخصصی خودرو منصوب شدند (خبر خودرو)
«آلتیما» در تقابل با «بنز C350» (خواندنی از دنیای خودرو)
تعمیر رایگان خودروهای معیوب تویوتا (خبر خودرو)
وانت شوکای زامیاد مجهز به سیستم فرمان هیدرولیک شد (خبر خودرو)
عکس های اتومبیل Mercedes Benz CL-Class W216 محصول 2008 (تصاویر خودرو)
2010 Alfa Romeo MiTo 1.4 MultiAir (تصاویر خودرو)
جدال لامبورگینی رونتون 2008 با جت جنگنده تورنادو ! (فنی مهندسی ؛ خواندنی)
برترین موتورهای سال 2010 (خواندنی ؛ فنی مهندسی)
مصاحبه با نیما شاهرخ‌شاهی ؛شوماخر یا فراری؟ مساله‌ این است (خواندنی از دنیای خودر)
مرسدس بنز مک لارن SLR 722 GT (فنی مهندسی)
مزدا 3 ایران
هیوندای سانتافه جی ال اس 2007
هیوندای آزرا

Google Pagerank m�r�s, keresooptimaliz�l�s آرشیو ماهانه
بهمن 1388
دی 1388
نظر سنجی
+ کدوم تیم طرفدار بیشتری داره ؟
-
-
-
-
آمار كلی وبلاگ
نویسندگان morteza

آمار وبلاگ بازدید های امروز :
بازدید های دیروز :
بازدید های این ماه :
بازدید های ماه قبل :
کل بازدید ها :
تعداد کل مطالب :

اطلاعات بیشتر
صفحات جانبی
[cb:extrapage_title],

Copy Right 2010
Theme Design By Bia2Clip.Org Group Designer