تبلیغات
دنیای خودرو

.:. امروز :
   
 
آرشیو موضوعی
پیوندها
دانلود کلیپ موبایل
عکس های کمیاب
تفریحی,سرگرمی,لطیفه
لیگ برتر والیبال
دانلود کلیپ موبایل
عکس های کمیاب
تفریحی,سرگرمی,لطیفه
عکسهای هالیوودی
دانلود کلیپ موبایل
عکس های کمیاب
تفریحی,سرگرمی,لطیفه
ویرانه ی دل
دانلود کلیپ موبایل
عکس های کمیاب
تفریحی,سرگرمی,لطیفه
دنیای خودرو
دانلود کلیپ موبایل
عکس های کمیاب
تفریحی,سرگرمی,لطیفه
خرید و فروش حواله خودرو
دانلود کلیپ موبایل
عکس های کمیاب
تفریحی,سرگرمی,لطیفه
عکس--دانلود--موزیک
دانلود کلیپ موبایل
عکس های کمیاب
تفریحی,سرگرمی,لطیفه
ایستگاه دانایی
دانلود کلیپ موبایل
عکس های کمیاب
تفریحی,سرگرمی,لطیفه
بررسی مسائل سیاسی و فرهنگی
دانلود کلیپ موبایل
عکس های کمیاب
تفریحی,سرگرمی,لطیفه
بهترین سایت دانلود نرم افزار های روزدنیا
دانلود کلیپ موبایل
عکس های کمیاب
تفریحی,سرگرمی,لطیفه
عشق آسمانی
دانلود کلیپ موبایل
عکس های کمیاب
تفریحی,سرگرمی,لطیفه
ترفندستان
دانلود کلیپ موبایل
عکس های کمیاب
تفریحی,سرگرمی,لطیفه
دنیای خودرو
دانلود کلیپ موبایل
عکس های کمیاب
تفریحی,سرگرمی,لطیفه
ترفند کامپیوتر
دانلود کلیپ موبایل
عکس های کمیاب
تفریحی,سرگرمی,لطیفه
بهترین ترفند ها وآموزشها
امكانات
ابر برچسب ها
ب‌ام‌و , خودرو , EFI , پورشه , كمپانی , آئودی , کمپانی پورشه , خارجی , پورشه باکستر , عکس ماشین , مصرف , سواری , اسپرت , فولكس‌واگن , سیمکای آلمان , تصاویر خودرو , بی ام و , اس ال , عکس , کمپانی , چهارچرخ , porsche , مرسدس اس ال , خبر خودرو , كیفیت , مرسدس , لندروور , چرخ , ماشین , خودروهای خارجی ,

تبلیغات



 

دنیای‌خودروـ مانی حدادی: بی‌مقدمه دلایل اصلی برای انتخاب این دو را می‌گوییم. مهمترین دلیل این است كه ب‌ام‌و X 5 در كشورمان حضوری قدیمی دارد و گفته شده به تازگی یك دستگاه آئودی Q 7 هم وارد شده است. دلیل دیگر برای آنهایی كه می‌گویند رقیب X 5، آئودی Q 7 است. عدم تطابق كلاس تولید آنها است. یعنی اینكه هر دو در كلاس SUVهای سایز متوسط قرار می‌گیرند در حالی كه Q 5 یك شاسی‌بلند Compact (جمع‌وجور) است.

و دلیل آخر برای انتخاب حجم آنها هم این است كه اولاً Q 7ها از 3.6 لیتر شروع می‌شوند، دوماً نزدیك‌ترین رقیب به این حجم مدل سه لیتری ب‌ام‌و بود چرا كه از این بالاتر 4/4 لیتری بود كه 340 اسب‌بخار نیرو تولید می‌كرد. امید است كه توجیه شده باشید.

ضربدر مرگبار

همان‌طور كه نام مرسدس كیفیت و ابهت سواری را یادآور می‌شود، بدنه ب‌ام‌و نیز مانورهای اسپرت را به ذهن می‌آورد. بعد از رونمایی لكسوس RX و مرسدس M كلاس، ایده تولید اولین شاسی بلند ب‌ام‌و در بین مدیران باواریا مطرح شد. این اتفاق در سال 1991 رخ داد، اما مهمترین نكته آن تولید پروژه جدید بود كه قرار شد انحصاری در كارولینای جنوبی آمریكا باشد.

آنقدر مهندسی این شاسی‌بلند حرفه‌ای بود كه چهار سال بعد یعنی سال 2003 مدل X 3 كه مدلی كوچك‌تر از آن بود هم روی خط تولید رفت. X 5 را می‌توان پایه‌گذار كلاسی جدیدی به نام SAV هم خواند كه با X 6 وارد بازی شد. به هر حال نسل اول این خودرو كه با كد E53 شناخته می‌شود تا سال 2006 تولید شد. این خودرو آنقدر موفق بود كه پلت‌فرمش توسط لندروور به كلی خریداری شد.

می‌گویند X5 همان سری پنج با كد E39 است كه در آن باد دمیده شده است.

نسل دوم به سرعت از راه رسید و با كد E70 معرفی شد. او همچنان كه از سیستم توزیع نیروی XDrive بهره می‌برد مجهز به پیشرانه‌ای تقویت شده IS هم شد. آمار می‌گوید كه فقط در سال 2008 دقیقاً 31 هزار و 858 دستگاه از این X5 تولید و عرضه شده است.

عده‌ای می‌گویند دوران X5 پس از عرضهX3 و X6 دیگر به سر آمده اما ب‌ام‌و معتقد است نمی‌تواند جلوی تولید تنها شاسی‌بلند Qftroad خود را بگیرد. واقعاً همین‌طور است. ب‌ام‌و هرگز خواص جاده‌ای و كوهستانی X5 را به دیگر مدل‌هایش تزریق نكرده است. كمی هم به سراغ آلمانی رقیب را بگیریم.

چهار حلقه، چهارچرخ

همه می‌دانستند كه سال 2006 در نمایشگاه لوس‌آنجلس قرار است غرفه آئودی منفجر شود. به درستی كه عین این اتفاق افتاد. آئودی مدعی شده بود كه واژه‌ای جدید در صنعت خودرو اختراع كرده است به نام «شاسی‌بلند تجملی». جالب است كه این هم واقعیت داشت. هر آنچه در مدل‌های لوكس AS و A6 می‌دیدیم، اكنون در چنین شاسی‌بلند جذابی هم دیده می‌شود.

Q7 بر پایه پلت‌فرم PL71 كمپانی مادر یعنی فولكس‌واگن ساخته شده بود. نسل اول او بین سال‌های 2005 تا 2009 عمر كرد. این آئودی رقابتی و رفاقتی دو را دور با نیسان و اینفینیتی هم دارد. مدل 4.7 لیتری آن هم از سال 2007 وارد سبد تولیدات آئودی شد. اما نسل دوم و یك تغییر اساسی در طراحی Q7 كه در ابتدای سال 2009 اتفاق افتاد.

نسل دوم را نه می‌توان یك فیس‌لیفت خواند و نه یك خودروی تازه‌ متولد شده. یكی از برتری‌های این نسل مدل سه لیتری TDI است كه با استاندارد یورو6 عرضه می‌شود. Q7 جدید نسبت به مدل قبلی علاوه بر اضافه شدن LEDهای عمق‌دار، حدود 50 كیلوگرم نیز از وزن خالصش كمتر شده است.

جدال فنی

خدا را شكر توضیحات لازم برای اختلاف حجم و قدرت را همان ابتدا عرضه كردم. اما وجداناً ببینید كه سرانجام برتری مهندسی ب‌ام‌و كجا كار خود را كرده است. با توجه به اینكه آئودی با سیستم FSI است آنچنان هم بیشتر نیرو تولید نكرده است. دیگر 20 اسب‌بخار كه قابل این حرف‌ها را ندارد. اجازه بدهید مثل همیشه اطلاعاتی را بدهیم كه در جدول نیامده.

مثلاً همین بحث مصرف. Q7 به ازای هر3.7 لیتر (یك گالن) می‌تواند تا 37 كیلومتر مسیر طی كند در حالی كه از یك باك حجیم 100 لیتری هم بهره می‌برد. در مقابل X5 با باك 85 لیتری با همان یك گالن یا 3.7 لیتر می‌تواند تا 52 كیلومتر راه برود. شاید اطلاع از اندازه فاصله محوری برای آنان كه اهل درگ هستند مفید باشد.

یكی از تفاوت‌های اصلی این دو خودرو نوع تزریق آنها است كه در ب‌ام‌و به صورت EFI (تزریق الكتریكی سوخت) و در آئودی به صورت DI (تزریق مستقیم) است. همیشه بین وزن و توان ایستادن خودرو رابطه مستقیمی بوده است. پس بهتر است بدانیم كه X5 به طول خالص 2185 كیلوگرم وزن دارد و می‌تواند تا 3500 كیلوگرم را نیز تحمل كند. در مقابل Q7 با وزن خالص 2235 كیلوگرمی خود می‌تواند تا 3200 كیلوگرم را هم به طور كلی تحمل كند.

باز هم قضیه در حال داغ شدن است. ب‌ام‌و ضریب تراكمی در حدود 11 بر یك دارد اما آئودی با ركورد فوق‌العاده 12 بر یك آمده تا همه چیز را از آن خود كند. اما برتری ب‌ام‌و در جای دیگر است. آرایش فوق مهندسی شش سیلندر خطی I شكل پیشرانه X5 و آن سیلندرهای 85 میلی‌متری باعث شده تا این خودرو در دور موتورهای پایین هم گشتاور بالایی تولید كند. گفتنی است Q7 از همان شیوه شش سیلندر V شكل با زاویه مركزی 60 درجه با سیلندرهای 89 میلی‌متری آمده است. به عنوان آخرین مبحث بدانید كه درون این چقدر جا خواهد بود. X5 برای تمام سرنشینان خود 2860 لیتر و برای بار آنها 1150 لیتر فضا در نظر گرفته در مقابل Q7 برای سرنشینان 2577 و برای قسمت بار 775 لیتر فضا فراهم آورده است.

مطالب گذشته

واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا در گرو تعیین گروه
فیات دو هفته خودرو تولید نمی كند
فروش هشت مدل از محصولات تویوتا در امریکا ممنوع شد
تولید هشت هزار دستگاه سمند در سایت ونزوئلا
مروری بر فروش و پیش فروش ویژه سایپا دیزل به مناسبت دهه فجر
Nissan GT-R
مدیر عامل جدید جنرال موتورز
افزایش 43 درصدی مراجعه کنندگان به مراکز معاینه فنی خودروها
تغییر تاریخ مسابقات اتومبیلرانی سرعت ایران
برنامه تویوتا برای افزایش میزان فروش
حضور فعال زامیاد در نمایشگاه خودرو اصفهان
فولادگر: نمایشگاه اصفهان آوردگاه صنعت خودروسازی
بازدید رئیس جمهور موریتانی از ایران خودرو
جدیدترین قیمت خودرو سواری در بازار (سری 1)
ارزیابی امدادخودرو سایپا برای دریافت جایزه تعالی سازمانی
تغییر چهره لامبورگینی مورسیه لاگو
درخواست موریتانی برای خرید 750 خودرو از ایران خودرو (خبر خودرو ؛ ایران خودرو)
اعضای گروه تخصصی خودرو منصوب شدند (خبر خودرو)
«آلتیما» در تقابل با «بنز C350» (خواندنی از دنیای خودرو)
تعمیر رایگان خودروهای معیوب تویوتا (خبر خودرو)
وانت شوکای زامیاد مجهز به سیستم فرمان هیدرولیک شد (خبر خودرو)
عکس های اتومبیل Mercedes Benz CL-Class W216 محصول 2008 (تصاویر خودرو)
2010 Alfa Romeo MiTo 1.4 MultiAir (تصاویر خودرو)
جدال لامبورگینی رونتون 2008 با جت جنگنده تورنادو ! (فنی مهندسی ؛ خواندنی)
برترین موتورهای سال 2010 (خواندنی ؛ فنی مهندسی)
مصاحبه با نیما شاهرخ‌شاهی ؛شوماخر یا فراری؟ مساله‌ این است (خواندنی از دنیای خودر)
مرسدس بنز مک لارن SLR 722 GT (فنی مهندسی)
مزدا 3 ایران
هیوندای سانتافه جی ال اس 2007
هیوندای آزرا

Google Pagerank m�r�s, keresooptimaliz�l�s آرشیو ماهانه
بهمن 1388
دی 1388
نظر سنجی
+ کدوم تیم طرفدار بیشتری داره ؟
-
-
-
-
آمار كلی وبلاگ
نویسندگان morteza

آمار وبلاگ بازدید های امروز :
بازدید های دیروز :
بازدید های این ماه :
بازدید های ماه قبل :
کل بازدید ها :
تعداد کل مطالب :

اطلاعات بیشتر
صفحات جانبی
[cb:extrapage_title],

Copy Right 2010
Theme Design By Bia2Clip.Org Group Designer