تبلیغات
دنیای خودرو

.:. امروز :
   
 
آرشیو موضوعی
پیوندها
دانلود کلیپ موبایل
عکس های کمیاب
تفریحی,سرگرمی,لطیفه
لیگ برتر والیبال
دانلود کلیپ موبایل
عکس های کمیاب
تفریحی,سرگرمی,لطیفه
عکسهای هالیوودی
دانلود کلیپ موبایل
عکس های کمیاب
تفریحی,سرگرمی,لطیفه
ویرانه ی دل
دانلود کلیپ موبایل
عکس های کمیاب
تفریحی,سرگرمی,لطیفه
دنیای خودرو
دانلود کلیپ موبایل
عکس های کمیاب
تفریحی,سرگرمی,لطیفه
خرید و فروش حواله خودرو
دانلود کلیپ موبایل
عکس های کمیاب
تفریحی,سرگرمی,لطیفه
عکس--دانلود--موزیک
دانلود کلیپ موبایل
عکس های کمیاب
تفریحی,سرگرمی,لطیفه
ایستگاه دانایی
دانلود کلیپ موبایل
عکس های کمیاب
تفریحی,سرگرمی,لطیفه
بررسی مسائل سیاسی و فرهنگی
دانلود کلیپ موبایل
عکس های کمیاب
تفریحی,سرگرمی,لطیفه
بهترین سایت دانلود نرم افزار های روزدنیا
دانلود کلیپ موبایل
عکس های کمیاب
تفریحی,سرگرمی,لطیفه
عشق آسمانی
دانلود کلیپ موبایل
عکس های کمیاب
تفریحی,سرگرمی,لطیفه
ترفندستان
دانلود کلیپ موبایل
عکس های کمیاب
تفریحی,سرگرمی,لطیفه
دنیای خودرو
دانلود کلیپ موبایل
عکس های کمیاب
تفریحی,سرگرمی,لطیفه
ترفند کامپیوتر
دانلود کلیپ موبایل
عکس های کمیاب
تفریحی,سرگرمی,لطیفه
بهترین ترفند ها وآموزشها
امكانات
ابر برچسب ها
پورشه , عکس ماشین , سواری , porsche , آئودی , خودروهای خارجی , تصاویر خودرو , سیمکای آلمان , مرسدس اس ال , كیفیت , مرسدس , ب‌ام‌و , خبر خودرو , چهارچرخ , مصرف , لندروور , اس ال , پورشه باکستر , کمپانی , خودرو , ماشین , كمپانی , فولكس‌واگن , بی ام و , خارجی , اسپرت , چرخ , EFI , کمپانی پورشه , عکس ,

تبلیغات



Koenigsegg Crash

کمپانی کونیخ زگ دراوایل  سال 2007با هدف  رقابت با سوپر اسپرتهای مطرح از جمله فراری انزو مدل ccxرا به شیفتگان سرعت معرفی کرد.خودرویی که به گفته ی "کریستین وون کونیخ زگ " مدیر و موسس کمپانی کونیخ زگ ، توانست برترین تکنولوژی های مهندسی را به تجلی بگذارد.این هیولای 540 هزار دلاری قدرت 806 اسب بخاری خود را از یک موتور 8 سیلندر 7/4 لیتری می گیرد و در مدت 2/3ثانیه شتاب 0 تا 100 را طی می کند و به آسانی قادر به رسیدن حداکثر سرعت 394 کیلومتر در ساعت است.اما در سال 2008 کمپانی کونیخ زگ مدل بسیار استثنایی  CCXR را با الهام از مدل CCX معرفی کرد که هدفش رویا رویی با رقیبانی آماده و پرقدرت همچون بوگاتی ویرون است.

 .با نگاهی به مشخصات فنی این خودروی استثنایی می توان پی به توانایی های بسیار بالای مهندسی در کمپانی کمپانی کونیخ زگ برد.سری جدید کونیخ زگ با بهره جستن از یک موتور 8 سیلندربه چنان گشتاور و قدرتی دست پیدا کرده است که بوگاتی ویرون به کمک  موتور 16 سیلندر خود یارای مقابله با آن را ندارد و این یعنی شکستی تلخ برای مسئولان بوگاتی که در رویای این بودند که سالها بی رقیب باقی خواهند ماند.

 

این موتور همچون مدل  CCX تماما از آلومینیم ساخته شده است ،  که 5 لیتر حجم دارد و دارای یک سوپر شارژ قدرتمند است که با این تفاسیر قدرت خودرو به رقم فوق العاده 1018 اسب بخار در دور موتور 7000 دور در دقیقه رسیده است.گشتاور خودرو نیز به 1060 نیوتن متر رسیده است که در دور 5600 به دست می آید.به کفته ی مسئولان کونیخ زگ حداکثر سرعت این خودرو به بیش از 417 کیلومتر بر ساعت می رسد یعنی شکستی سخت برای بوگاتی که حداکثر سرعتی برابر 407 کیلومتر بر ساعت دارد. شاید بتوان تنها برتری فنی بوگاتی براین خودرو را شتاب 0 تا 100 دانست زیرا بوگاتی شتاب 0 تا 100 را در زمان 5/2 ثانیه ولی  کونیخ زگ درزمان 9/2 ثانیه طی می کند.

koenigsegg-ccx-interior-nig.jpg

برای کاهش وزن و همچنین بالابردن راندمان موتور ، تمامی قطعات موتور از جمله سرسیلندر و بلوکه ی موتور از فلز آلومینیم ساخته شده اند..هر سیلندر این خودرو نیز از 4 سوپاپ بر روی سر سیلندر سود می برد که ضریب سوخت را به 2/9 به 1 می رساند. یکی از سیستم هایی که برای خنک سازی پیستون های آلومینیمی  مد نظر قرار گرفته است ، سیستم خنک سازی با روغن به صورت پاششی می باشد که نقش به سزایی در خنک سازی پیستون دارد.برای خروج بهتر دود از موتور و برای سبک شدن مجموعه ی انتقال دود که شامل: مانیفولد ، مخزن اگزوز ( خفه کن اگزوز) ، لوله های اگزوز و همچنین سر اگزوز می شود ،  قطعات از آلومینیم ساخته شده اند که برای زیبا سازی مجموعه از روکش کروم استفاده شده است.

New Koenigsegg CCX Wallpaper

این خودرو در تست های آلودگی محیط زیست ، توانست امتیاز یورو 3 را دریافت کند که با شدید شدن تدابیرمقابله با آلودگی هوا،به احتمال فراوان در سالهای آینده با مشکل روبرو خواهد شد.پس برای رفع این مشکل مسئولان هرچه سریع تر باید به فکر بهینه سازی این خودرو باشند تا مقدار گازها و آلاینده های مضر خروجی از اگزوز خودور را به پایین ترین میزان برسانند.

این خودرو مصرف سوخت بالایی دارد.مصرف سوخت این اتومبیل حدود 22 لیتر در هر 100 کیلومتر به صورت ترکیبی است و در جاده در هر 100 کیلومتر 18 لیتر سوخت می سوزاند با توجه حجم 70 لیتری باک این خودرو می توان با یک باک پر مسافتی حدود 390 کیلومتر در ساعت را طی کرد.طبق گفته سازنده برای تغذیه این خودرو باید از بنزین سوپر با اکتان بالا استفاده کرد.و این بدان معناست که اگر در طول سال به طور مداوم از خودروی خود استفاده می کنید باید هزینه بالایی را برای سوخت این خودرو بپردازید.

این خودرو در عین اینکه بسیار پر قدرت است دارای کنترل راحتی می باشد که باید مدیون آیرودینامیک بسیار بالا و فرمان تمام هیدرولیک آن دانست.فرمان خودرو در سرعتهای بالا سفت شده و از حالت نرمی آن کاسته می شود، تا در سرعتهای بالا نرمی فرمان باعث انحراف خودرو نشود.تعداد دور قفل تا قفل فرمان 7/2 دور می باشد و مسافت لازم برای دور زدن 360 درجه ای این خودرو در دایره فرضی 11 متر است.

وقتی حداکثر سرعت اتومبیلی بیش از 400 کیلومتر در ساعت است باید برای نگه داشتن این موشک از ترمزهای پر قدرت استفاده کرد. به همین منظور متخصصان کونیخ زگ به کمک کمپانی برمبو که متخصص طراحی و ساخت ترمزهای فوق العاده قوی است مجموعه یی کم نظیر و قدرتمند برای این خودرو تدارک دیده است.سازندگان این خودرو در چرخ های جلو ازترمز دیسکی سرامیکی به قطر 380 میلیمتر ، پهنای 34 میلیمتر و 8 پیستون استفاده کرده اند.در عقب نیز دیسک سرامیکی با قطر 362 میلیمتر ، پهنای 32 میلیمتر و 6 پیستون وظیفه ی کاهش سرعت چرخ ها را بر عهده دارند.در یک آزمایش برای اندازه گیری خط  ترمز ، این خودرو توانست با به جا گذاشتن خط ترمزی به میزان 32 متر سرعت خودرو را از 100 به 0 کیلومتر برساند.لازم به ذکر است این ترمزها از سیستم تنظیم و تقسیم نیروی ترمز استفاده می کند.از لحاظ سیستم و قدرت ترمز باید گفت سازندگان از ترمز خودروهای فرمول1 الهام گرفته اند.

در زیر خودرو برای چسبندگی بهتر در سرعت های بالا از رینگهای 9 پره که به صورت کامل از فیبر کربن ساخته شده اند و وزنی در مجموع حدود 3 کیلوگرم دارند استفاده شده است.اندازه ی این رینگ ها که به رنگ نقره می باشند در جلو 19 و در عقب 20 اینچ می باشد. تایرهای نصب شده بر روی این رینگ ها ساخت شرکت میشلن و از سری مسابقه ای پایلوت اسپرت 2 می باشند.اندازه تایرها نیز در جلو 35/255 و در عقب 30/335 می باشد.

در سیستم انتقال قدرت از کلاچ پر قدرت با دو صفحه کلاچ به قطر 240 میلیمتر استفاده شده است.گیربکس نیز از نوع 6 دنده دستی می باشد که نسبت دنده های بسیار مناسبی به این شرح دارد:

دنده یک : 875/2

دنده دو:773/1

دنده سه :267/1

دنده چهار:000/1

دنده پنج : 833/0

دنده شش : 711/0

دنده عقب : 000/3

سازندگان این خودرو در ساخت بدنه از فیبر کربن استفاده کرده اند.که علاوه بر کاهش وزن خودرو به 1280 کیلوگرم  ، باعث استحکام خودرو در سرعت های بسیار بالا نیز می شود. شاسی این خودرو نیز به صورت شبکه ای و از جنس آلومینیوم ساخته شده است که وزن بسیار پایینی دارد.

در قسمت طراحی بدنه به دلیل اینکه مدل سی سی ایکس دارای استحکام بالایی بود ، به همین دلیل تغییرزیادی در بدنه دیده نمی شود ، فقط بال یا کایت عقب برای چسبندگی بهتر خودرو به این مجموعه اضافه شده است و قسمتهای بیشتری از بدنه از فیبر کربن ساخته شده است.

رنگ جدید خودرو نیز به زیبایی هر چه بیشتر این خودرو کمک شایانی کرده است به صورتی که قالب کلی بدنه به صورت خاکستری تیره رنگ آمیزی شده است و برای پویا شدن رنگ بدنه در برخی از قسمت ها از جمله کناره ی هواکش عقب و همچنین اسپیولر ، سینی زیر سپر جلو ، کناره ی درها و آینه ها به رنگ قرمز در آمده اند که همگی از فیبر کربن ساخته شده اند.البته امکان سفارش دیگر رنگ ها نیز وجود دارد.چراغهای عقب نسب به مدل قبل تغییری ندارد و در این مدل نیز به صورت سه دایره هستند ولی کاسه ی چراغ جلو از نوع شیشه ای تبدیل شده به فیبر کربن مشکی.لوله خروجی اگزوز یا همان سر اگزوزی خودرو همانند مدل قبل به شکل چهار ضلعی می باشند که همانند لامبورگینی ال پی 640 در مرکز سپر عقب نصب شده است.

حال نوبت به بررسی درون خودرو می رسد در خودرو را که باز می کنیم.زاویه باز شدن درها بسیار زیبا و استثنایی می باشد که حالت بسیار زیبایی را در هنگام باز شدن به وجود می آورند. با نگاهی به داخل اطاق اول از همه استفاده از چرم  دو رنگ مشکی و قرمز که در تمام اطاق استفاده شده است خودنمایی می کند.با نگاهی اجمالی به قطعات درون اطاق و جنس بسیار مرغوب قطعات داخلی می توان به لوکس بودن این خودرو پی برد. صندلی ها بسیار راحت و لوکس طراحی شده و کمبرند ایمنی با چهار نقطه ی اتصال فرد را کاملا به خود می چسباند و در سر پیچها اجازه حرکت و سر خوردن سرنشین از روی صندلی نمی دهد..صندلی های چرم این خودرو تماماً از فیبر کربن و به وسیله ی شرکت اسپارکو طراحی و ساخته شده است که مارک زرد رنگ کونیخ زگ بر روی آنها خودنمایی می کند.بر روی داشبورد چهار خروجی برای سیستم ایرکاندیش موجود است که شکلی بسیار زیبا دارند و با رنگ آمیزی قرمز و نقره ای حالت بسیار زیبایی را بر روی داشبورد به وجود آورده اند.کفی های چرمی  قرمز رنگ  به زیبایی اطاق خودرو بسیار کمک کرده است.همچنین قسمتی از روکش درها نیز به رنگ قرمز درآمده است. نوشته ی کونیخ زگ به رنگ قرمز بر روی داشبورد مشکی تمام چرم کونیخ زگ بسیار خودنمایی می کند.در قمتی از کنسول وسط و قاب کیلومتر شمار ، برای اسپرت کردن فضای داخلی از آلومینیم و فیبر کربن استفاده شده است.

در بخش ایمنی، کیسه های هوا ، رول بار و کمربند با چهار نقطه ی اتصال ایمنی خودرو را بسیار بالا برده است.

کونیخ زگ همچنین به صورت استاندارد تجهیزاتی برای مدل ویژه ی خود تدارک دیده است   که به معرفی برخی از آن ها می پردازم: سیستم کنترل دمای داخلی ، قفل مرکزی ، شیشه بالابرها ی برقی ،تنظیم آینه های کناری و جلو به صورت برقی ، سیستم مولتی مدیای قدرتمند همراه با ساب ووفر ، سیستم رهیاب ماهواره ای همراه با سیستم نشان دهنده مسافت باقی مانده تا مقصد ، کاور برای بدنه ، ایرکاندیش تمام اتوماتیک و بسیاری سیستم های دیگر.

طبق گفته ی مسئولان کونیخ زگ تنها 20 دستگاه از این خودروی فوق العاده تولید می شود و قیمتی در حدود یک ملیون و پانصد هزار یورو دارد.همچنین تمامی قطعات خودرو تا پنچ سال تحت پوشش گارانتی کامل کمپانی  کونیخ زگ می باشند.

در پایان هم باید گفت خودروهای کونیخ زگ اصالت خودروهای کمپانی هایی چون فراری و بوگاتی را ندارند ولی با قدرت و توانایی هایی که مهندسان کونیخ زگ دارند توانسته اند کابوسی تلخ برای رقیبانشان مغرورشان بسازند.

 

نویسنده:سید فرشاد سجادیان (مدیر وبلاگ دنیای خودرو)

برای دیدن پوستر ها بر روی عکسها کلیک کنید


مطالب گذشته

واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا در گرو تعیین گروه
فیات دو هفته خودرو تولید نمی كند
فروش هشت مدل از محصولات تویوتا در امریکا ممنوع شد
تولید هشت هزار دستگاه سمند در سایت ونزوئلا
مروری بر فروش و پیش فروش ویژه سایپا دیزل به مناسبت دهه فجر
Nissan GT-R
مدیر عامل جدید جنرال موتورز
افزایش 43 درصدی مراجعه کنندگان به مراکز معاینه فنی خودروها
تغییر تاریخ مسابقات اتومبیلرانی سرعت ایران
برنامه تویوتا برای افزایش میزان فروش
حضور فعال زامیاد در نمایشگاه خودرو اصفهان
فولادگر: نمایشگاه اصفهان آوردگاه صنعت خودروسازی
بازدید رئیس جمهور موریتانی از ایران خودرو
جدیدترین قیمت خودرو سواری در بازار (سری 1)
ارزیابی امدادخودرو سایپا برای دریافت جایزه تعالی سازمانی
تغییر چهره لامبورگینی مورسیه لاگو
درخواست موریتانی برای خرید 750 خودرو از ایران خودرو (خبر خودرو ؛ ایران خودرو)
اعضای گروه تخصصی خودرو منصوب شدند (خبر خودرو)
«آلتیما» در تقابل با «بنز C350» (خواندنی از دنیای خودرو)
تعمیر رایگان خودروهای معیوب تویوتا (خبر خودرو)
وانت شوکای زامیاد مجهز به سیستم فرمان هیدرولیک شد (خبر خودرو)
عکس های اتومبیل Mercedes Benz CL-Class W216 محصول 2008 (تصاویر خودرو)
2010 Alfa Romeo MiTo 1.4 MultiAir (تصاویر خودرو)
جدال لامبورگینی رونتون 2008 با جت جنگنده تورنادو ! (فنی مهندسی ؛ خواندنی)
برترین موتورهای سال 2010 (خواندنی ؛ فنی مهندسی)
مصاحبه با نیما شاهرخ‌شاهی ؛شوماخر یا فراری؟ مساله‌ این است (خواندنی از دنیای خودر)
مرسدس بنز مک لارن SLR 722 GT (فنی مهندسی)
مزدا 3 ایران
هیوندای سانتافه جی ال اس 2007
هیوندای آزرا

Google Pagerank m�r�s, keresooptimaliz�l�s آرشیو ماهانه
بهمن 1388
دی 1388
نظر سنجی
+ کدوم تیم طرفدار بیشتری داره ؟
-
-
-
-
آمار كلی وبلاگ
نویسندگان morteza

آمار وبلاگ بازدید های امروز :
بازدید های دیروز :
بازدید های این ماه :
بازدید های ماه قبل :
کل بازدید ها :
تعداد کل مطالب :

اطلاعات بیشتر
صفحات جانبی
[cb:extrapage_title],

Copy Right 2010
Theme Design By Bia2Clip.Org Group Designer