تبلیغات
دنیای خودرو

.:. امروز :
   
 
آرشیو موضوعی
پیوندها
دانلود کلیپ موبایل
عکس های کمیاب
تفریحی,سرگرمی,لطیفه
لیگ برتر والیبال
دانلود کلیپ موبایل
عکس های کمیاب
تفریحی,سرگرمی,لطیفه
عکسهای هالیوودی
دانلود کلیپ موبایل
عکس های کمیاب
تفریحی,سرگرمی,لطیفه
ویرانه ی دل
دانلود کلیپ موبایل
عکس های کمیاب
تفریحی,سرگرمی,لطیفه
دنیای خودرو
دانلود کلیپ موبایل
عکس های کمیاب
تفریحی,سرگرمی,لطیفه
خرید و فروش حواله خودرو
دانلود کلیپ موبایل
عکس های کمیاب
تفریحی,سرگرمی,لطیفه
عکس--دانلود--موزیک
دانلود کلیپ موبایل
عکس های کمیاب
تفریحی,سرگرمی,لطیفه
ایستگاه دانایی
دانلود کلیپ موبایل
عکس های کمیاب
تفریحی,سرگرمی,لطیفه
بررسی مسائل سیاسی و فرهنگی
دانلود کلیپ موبایل
عکس های کمیاب
تفریحی,سرگرمی,لطیفه
بهترین سایت دانلود نرم افزار های روزدنیا
دانلود کلیپ موبایل
عکس های کمیاب
تفریحی,سرگرمی,لطیفه
عشق آسمانی
دانلود کلیپ موبایل
عکس های کمیاب
تفریحی,سرگرمی,لطیفه
ترفندستان
دانلود کلیپ موبایل
عکس های کمیاب
تفریحی,سرگرمی,لطیفه
دنیای خودرو
دانلود کلیپ موبایل
عکس های کمیاب
تفریحی,سرگرمی,لطیفه
ترفند کامپیوتر
دانلود کلیپ موبایل
عکس های کمیاب
تفریحی,سرگرمی,لطیفه
بهترین ترفند ها وآموزشها
امكانات
ابر برچسب ها
سواری , EFI , مرسدس , عکس ماشین , تصاویر خودرو , كمپانی , خبر خودرو , فولكس‌واگن , پورشه , اس ال , آئودی , لندروور , اسپرت , مصرف , كیفیت , چهارچرخ , کمپانی پورشه , سیمکای آلمان , خودروهای خارجی , خارجی , ماشین , ب‌ام‌و , بی ام و , پورشه باکستر , مرسدس اس ال , خودرو , چرخ , porsche , عکس , کمپانی ,

تبلیغات



 

دنیای‌خودرو- لادن خاقانی: فرزاد حسنی، مهمان ویژه‌ بهارانه هفته‌نامه «دنیای‌خودرو» بود. یكی از آن نسل‌سومی‌هایی كه به واسطه داشتن كلامی قدرتمند و صدایی رسا توانسته دایره وسیعی از ارتباطات مردمی با اقشار مختلف ایجاد كند.

مخاطبان برنامه‌های رادیو و تلویزیون غالباً او را به عنوان مجری می‌شناسند. گوینده‌ای كه از سال‌ 76 در شبكه جام‌جم آغاز به كار كرد و نشان داد قادر است با ظاهری متفاوت، اجرایی غافلگیركننده و گاهی حیرت‌انگیز داشته باشد. اگر چه سوای اجرای برنامه‌های رادیو و تلویزیون سابقه ترانه‌سرایی، بازیگری و كارگردانی هم در كارنامه هنری‌اش به جا مانده است.

اگر از او بپرسید ویژگی دانه‌ درشت اجرای برنامه‌هایی كه بر عهده می‌گیرد كدام است بی‌وقفه می‌گوید: مردم مرا به دلیل روراستی و صداقت كلام می‌شناسند و بلافاصله اضافه می‌كند، سبكی كه اجرا می‌كنم الگوبرداری از كسی یا جایی نیست: فرزاد حسنی حتی در مصاحبه‌ای كه بیشتر شبیه یك گپ خودمانی است با كسی تعارفی ندارد. به دلیل همین رك‌بودن ابایی ندارد كه بگوید ماشین شخصی ندارد كه هیچ حتی گواهینامه رانندگی هم ندارد. و اصلاً رانندگی بلد نیست! اسم و مدل ماشین‌های وارداتی را نمی‌شناسد و اگر ماشین جالب‌توجهی در خیابان ببیند از دوستانش می‌پرسد «این چه ماشینیه؟»

جالب‌تر اینكه فرزاد حسنی فارغ‌التحصیل رشته مهندسی مكانیك با گرایش طراحی جامدات از دانشگاه خواجه‌نصیر طوسی است. او را به خاطرات دوران كودكی برمی‌گردانیم اما در شیطنت‌ها و اسباب‌بازی‌های بیست سال پیش هم رویای ماشین و موتور، دزد و پلیس بازی برای بچه‌ای كه بعدها مهندس شد اما سر از جعبه جادو درآورد جایی ندارد. در آخرین شماره سال 86 با فرزاد حسنی درباره بن‌بست، تصادف، ترافیك، پیكان، ژیان خاطرات سفرهای نوروزی و هر چه به خودرو مربوط است به گفت‌وگو نشستیم:

چرا تا به حال گواهینامه نگرفتی؟

من از شما می‌پرسم چه لزومی داشت كه بگیرم؟

چون جوان‌های ما هم مثل همه جای دنیا عاشق پشت‌رل نشستن هستند؟

من به رانندگی علاقمند نیستم، انگیزه‌ای هم برای گواهینامه گرفتن ندارم.

تا به حال بدون گواهینامه پشت فرمان نشسته‌ای؟

نه، ابداً پدر و دایی من مدتی به من آموزش‌های اولیه را داده‌اند ولی برای گواهینامه‌گرفتن احساس نیاز نكرده‌ام.

با این حساب در خانه شما خودرو شخصی وجود دارد؟

چند تا هم وجود دارد.

چه ماشین‌هایی؟

پیكان و سیلو.

اینكه شد دو تا، چند تا نیست!

در فارسی بیشتر از یكی جمع است، دیگری در عربی می‌شود مثنی.

بخشی از فعالیت‌های حرفه‌ای شما در تلویزیون بازیگری است. حتما پیش آمده كه مجبور باشی برای بازی در صحنه‌ای رانندگی كنی، در مواجهه با این اتفاق چه می‌كنی؟

در حد آبرومندانه ظاهرشدن جلو دوربین رانندگی را به من یاد داده‌اند.

با چه وسایلی داخل شهر رفت‌وآمد می‌كنی؟

اتوبوس، مترو، تاكسی و آژانس. دوچرخه و موتورسواری هم بلدم ولی گواهینامه موتور ندارم.

آخرین بار كی سوار اتوبوس شدی؟

به نظرم دو ماه پیش بود، البته الان رفت و آمدم با مترو هم كم شده اما قبلاً هفته‌ای 3 تا 4 بار سوار مترو می‌شدم.

از رفت‌وآمد با وسایل نقلیه عمومی در شهر چه خاطره‌ به یاد ماندنی داری؟

موقع ضبط سری دوم برنامه كوله‌پشتی بود. در ساختمان رادیویی میدان ارك با مرحوم استاد نوذری ضبط نمایش داشتم و مجبور بودم با موتور از ارك به جام‌جم برسم. معمولا موتورسوارها برای رساندن من دعوا می‌كردند و انواع و اقسام اتفاق‌های عجیب و غریب در راه پیش می‌آمد!

این كه نشد خاطره به یادماندنی. حادثه یا برخوردی كه غیرمنتظره باشد را تعریف كن؟

یك خاطره بانمك به پاییز سال‌های قبل زمانی كه در وضعیت اسباب‌كشی‌ خانه‌مان بودیم برمی‌گردد. با چند نفر از دوستانم از جمله افشین حسین‌خانی و محمد علیزاده- خواننده- هر چه اسباب و اثاث داشتم را ریختیم پشت وانت و راه افتادیم. همان موقع كه ماشین حركت كرد من سریع رفتم جلو نشستم و علیزاده مجبور شد برود عقب وانت بایستد سر علیزاده به شاخه درخت گیر كرد و چیزیش نشد اما شاخه شكست! ماشین‌هایی كه از كنارمان رد می‌شدند شروع می‌كردند به سلام و احوالپرسی و من با دست پشت وانت را نشان می‌دادم و می‌گفتم آن آقا را می‌شناسید؟ محمد علیزاده است كه مرتب سرش به اسباب و اثاثیه كوبیده می‌شود. می‌بینید طفلكی دارد له می‌شود!

از حوادث و صحنه‌های تاثیربرانگیزی كه در خیابان و با خودرو اتفاق افتاده باشد چه تصویری در ذهنت مانده است؟

بچه كه بودم پدرم دو بار تصادف سنگین با ماشین كرد. هر دو بار شب عید بود و همه خانواده در ماشین پدرم بودند، اما فقط من و مادرم آسیب جدی دیدیم. خاطره دردناكی شد، چون قبل از تهیه سبزه سفره هفت‌سین تا گره‌زدن سبزه سیزده‌به‌در مادرم در بیمارستان بستری شد.

آنقدر از فضای ماشین و ماشین‌سواری جدا مانده‌ای كه خواننده این گزارش مطمئن می‌شود به هیچ چهارچرخه‌ای علاقه نداری؟ با این وجود از محصولات خودروسازان داخلی كدام را می‌پسندی؟

فقط از پیكان متنفرم و معتقدم اوج بدسلیقه‌گی در طراحی و ساخت این ماشین به كار رفته است. اگر مجموعه‌ای از قطعات صنعتی را كنار هم مونتاژ می‌كردند و مبنا را بر این اصل می‌گذاشتند كه از هیچ منظری چشم‌نواز نباشد و خریدار را پس بزند باز نمی‌توانستند ماشینی تا این حد بدقیافه بسازند. به نظر من ژیان به مراتب از پیكان خوشگل‌‌تر است.

اگر فرزاد حسنی مجری رادیو و بازیگر تلویزیون نبود و فرضاً مدیرعامل یكی از شركت‌های خودروسازی می‌شد چه بخشی از خودروسازی را برای رسیدن به چه هدفی فعال می‌كرد؟

برای اینكه خارج از ظرفیت خیابان‌ها ماشین تولید نكنیم و اتوبان‌ها و بزرگراه‌ها به شكل و شمایل امروزی و غیرقابل تحملی كه می‌بینیم در نیاید چرخه تولید اتومبیل را متوقف می‌كردم.

اجازه بده به آن طرف دنیا هم سری بزنیم و از تولیدات خودروهای داخلی به كمپانی‌های درجه اول خودروسازی جهان برسیم، از بین ماشین‌های آنتیك و لوكس وارداتی كدام‌ها را می‌پسندی و حاضری بخری؟

همان‌طور كه گفتم واقعاً به ماشین و ماشین‌بازی فكر نمی‌كنم. اصلاً چرا راه دور برویم. همین گوشی موبایل فقط وسیله‌ای برای سلام و احوالپرسی است. باید ارتباط آدم‌ها را برقرار كند. اصلاً نمی‌فهمم چرا باید گوشی تلفن همراه عكاسی و فیلمبرداری كند، جارو بكشد، نیمرو درست كند و این كارهایی كه مردم از موبایلشان انتظار دارند را انجام بدهد.

طبیعی است كه بخشی از لذت‌ ظاهرشدن جلو دوربین به نمایش گذاشتن دارایی‌هاست، با این تفاوت كه یك نفر خلاقیت و هنرش را عرضه می‌كند و دیگری لوكس‌سواری‌اش را شما این اتفاق را رد می‌كنی؟

من به كلكسیونرها و به تمام كسانی كه به ماشین نگاه تاریخی یا تحقیقی دارند احترام می‌گذارم. اما این نوع نگاه‌ها با برخورد كسانی كه با ماشین‌شان مشغولیت كاذب ذهنی را پرورش و رواج می‌دهند فرق دارد. آن چیزی كه باعث افزایش ایمنی، آرامش و تفریح معقول باشد قابل قبول است.

در صورتی كه یك بخش از دوستان و همكاران من برای هر چیزی كه توی چشم و اصطلاحاً جیغ باشد حتی اگر بدترین انتخاب یك كالا باشد حرص می زنند. انگشت‌نمابودن اصل روابط انسانی شده و جالب اینكه همین دوستان برای اینكه مردمی‌بودن‌شان را نشان بدهند تند و تند امضا می‌دهند ولی حاضر نیستند با همان مردم سوار ماشین و تاكسی بشوند.

بهترین و ماهرترین راننده‌ای كه تا به حال دیده‌ای چه كسی بوده است؟

دوستی به اسم وحید موحدی كه سوار بر پاترولی كه داشت سال 74 در اثر تصادف فوت كرد!

به عنوان شهروندی كه اصالتاً زاده پایتخت است و در كلان‌شهری مثل تهران رفت‌وآمد می‌كند شهر استاندارد برای رانندگی را واجد چه ویژگی‌هایی می‌داند؟

به نظر من راننده سالم و رانندگی فنی مهمتر از شهر استاندارد است. به این دلیل كه میانگین حوادثی كه علت انسانی دارد بسیار فراتر از نقص‌های فنی ماشین‌هاست. برنامه‌ای را در رادیو اجرا كردم به اسم «سفر سلامت» كه عوامل یك مسافرت خوب را تشریح می‌كرد. در این برنامه‌ ما از سه عامل اصلی به عنوان ویژگی سفر سلامت نام می‌بردیم كه عبارت بودند از: 1- جاده استاندارد 2- اتومبیل استاندارد 3- راننده سالم و آگاه.

از تهرانی كه زادگاه شماست و مملو از بوق و ازدحام و ترافیك برای شنوندگان برنامه‌های رادیویی چه تصویری را ترسیم می‌كنی؟

هر وقت می‌خواهم از تهران حرفی بزنم یا ساعت را اعلام كنم می‌گویم ساعت به وقت تهران دوست‌داشتنی و دلنشین ... بعد زمان را اعلام می‌كنم.

شمارش معكوس تحویل سال نو آغاز شده است، سال گذشته نوروز به كجا سفر كردی؟

نوروز سال قبل هیچ كجا نرفتم، سال قبل از آن هم همین‌طور و اگر همین‌طور تا 10 سال قبل را هم بشمارید باز به تهران می‌رسیم.

سفرهای نوروزی را دوست نداری یا وقتی برای تعطیلات نداری؟

به نظرم ایام عید است كه رفت‌وآمد در تهران قابل تحمل می‌شود. وقتی هوا تمیز و خیابان‌ها خلوت می‌شوند و می‌توانیم از میدان راه‌آهن تا شمیران را در حداقل زمان طی كنیم همه می‌خواهند از شهر فرار كنند. در ضمن به طور كلی شهروندان با كلاس تهرانی ایام عید در تهران می‌مانند!

در اولین سال سهمیه‌بندی بنزین به سر می‌بریم و دولت 100 لیتر بنزین سفر برای مسافران نوروزی در نظر گرفته است، شما فكر می‌كنید با 100 لیتر بنزین به كجا می‌شود سفر كرد؟

سه گزینه وجود دارد كه این سه مورد را هم در یكی از برنامه‌های رادیویی اعلام كردیم و انتخاب‌ جالبی هم هست. 1- مسافرت به شهرهای نزدیك 2- هر كدام از ما یك لیتر بنزین در كیسه فریزر به دوستانمان عیدی بدهیم 3- به روش قدیمی عمل كنیم كه در این صورت احتیاجی به بنزین سهمیه‌بندی نداریم. و از تاكسی‌ها با نرخ آزاد می‌خریم.

مناسب‌ترین جمله‌ای كه پس از شنیدن كلمات زیر به ذهنت می‌رسد را بیان كن؟

خودرو ایرانی: سلیقه ایرانی

راننده ایرانی: پدرم

سرعت: خوب اما با دقت

قهرمان: همه انسان‌های راستگو

خدمات پس از فروش: تسلیت پس از فوت

ترافیك: فرصتی برای مطالعه

خیابان: با كوچه راحت‌ترم، چون در شعر و ترانه جا می‌گیرد.

بن‌بست: میان این همه كوچه كه به هم پیوسته

كوچه قدیمی‌ ما كوچه بن‌بسته

در نهایت می‌رسیم به این پرسش كه با توجه به فعالیت شما در رسانه‌های جمعی، برنامه‌های صداوسیما در حوزه اطلاع‌رسانی بر اعلام آمار و ارقام تصادف و مشكلات خودرویی متمركز است یا راه‌گشایی این معضلات؟

در زمینه ترافیك و كم‌كردن حوادث رانندگی به خصوص در فصل تابستان و ایام نوروز صداوسیما همكاری و هماهنگی بیشتری با نیروی انتظامی داشته و غالباً تلاش كرده راه‌حلی برای مشكلات پیدا كند.

‌ در پایان این گفتگو حرفی می‌ماند كه نگفته باشی؟

چون این گفت‌وگو در حوزه تخصصی خودرو انجام شده حرف آخر هم در زمینه مانوردادن جوان‌ها در خیابان و لوكس‌سواری نسل سوم‌ها به ذهنم می‌رسد. به اعتقاد من لوكس‌سوای یك نوع جوانی‌كردن است كه عده‌ای براساس علایق شخصی و وسع مالی انجام می‌دهند. نه باید این جوان‌ها را تخریب كرد و نه اینكه یك مدل اخلاقی از آنها در سطح جامعه رواج داد.

مطالب گذشته

واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا در گرو تعیین گروه
فیات دو هفته خودرو تولید نمی كند
فروش هشت مدل از محصولات تویوتا در امریکا ممنوع شد
تولید هشت هزار دستگاه سمند در سایت ونزوئلا
مروری بر فروش و پیش فروش ویژه سایپا دیزل به مناسبت دهه فجر
Nissan GT-R
مدیر عامل جدید جنرال موتورز
افزایش 43 درصدی مراجعه کنندگان به مراکز معاینه فنی خودروها
تغییر تاریخ مسابقات اتومبیلرانی سرعت ایران
برنامه تویوتا برای افزایش میزان فروش
حضور فعال زامیاد در نمایشگاه خودرو اصفهان
فولادگر: نمایشگاه اصفهان آوردگاه صنعت خودروسازی
بازدید رئیس جمهور موریتانی از ایران خودرو
جدیدترین قیمت خودرو سواری در بازار (سری 1)
ارزیابی امدادخودرو سایپا برای دریافت جایزه تعالی سازمانی
تغییر چهره لامبورگینی مورسیه لاگو
درخواست موریتانی برای خرید 750 خودرو از ایران خودرو (خبر خودرو ؛ ایران خودرو)
اعضای گروه تخصصی خودرو منصوب شدند (خبر خودرو)
«آلتیما» در تقابل با «بنز C350» (خواندنی از دنیای خودرو)
تعمیر رایگان خودروهای معیوب تویوتا (خبر خودرو)
وانت شوکای زامیاد مجهز به سیستم فرمان هیدرولیک شد (خبر خودرو)
عکس های اتومبیل Mercedes Benz CL-Class W216 محصول 2008 (تصاویر خودرو)
2010 Alfa Romeo MiTo 1.4 MultiAir (تصاویر خودرو)
جدال لامبورگینی رونتون 2008 با جت جنگنده تورنادو ! (فنی مهندسی ؛ خواندنی)
برترین موتورهای سال 2010 (خواندنی ؛ فنی مهندسی)
مصاحبه با نیما شاهرخ‌شاهی ؛شوماخر یا فراری؟ مساله‌ این است (خواندنی از دنیای خودر)
مرسدس بنز مک لارن SLR 722 GT (فنی مهندسی)
مزدا 3 ایران
هیوندای سانتافه جی ال اس 2007
هیوندای آزرا

Google Pagerank m�r�s, keresooptimaliz�l�s آرشیو ماهانه
بهمن 1388
دی 1388
نظر سنجی
+ کدوم تیم طرفدار بیشتری داره ؟
-
-
-
-
آمار كلی وبلاگ
نویسندگان morteza

آمار وبلاگ بازدید های امروز :
بازدید های دیروز :
بازدید های این ماه :
بازدید های ماه قبل :
کل بازدید ها :
تعداد کل مطالب :

اطلاعات بیشتر
صفحات جانبی
[cb:extrapage_title],

Copy Right 2010
Theme Design By Bia2Clip.Org Group Designer